ΣΚΛΗΡΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ – ΕΡΧΕΤΑΙ Η “BLUE STAR”
Η μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές του Αιγαίου έχει στρέψει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες στη διεκδίκηση των άγονων γραμμών....
Η ΝΕΛ και η Blue Star διαγκωνίζονται για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Η ΝΕΛ χτυπάει τις γραμμές με το «Μυτιλήνη», ενώ η Blue Star χτυπάει τις γραμμές με το «Διαγόρας».
Τις προηγούμενες ημέρες, λίγο έλλειψε το «Μυτιλήνη» να βγει εκτός διαγωνισμού, καθώς θεωρήθηκε ότι η C-Link Ferries δεν είχε ενημερώσει εγκαίρως τη ΝΕΛ για την αξιοποίηση του πλοίου, κι αυτό δεδομένου του ότι η C-Link είναι 100% θυγατρική εταιρεία τής ΝΕΛ.
Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε, επρόκειτο για ένα απολύτως γραφειοκρατικό ζήτημα. Η ΝΕΛ υπέβαλε ένσταση, το αποτέλεσμα της οποίας δεν είχε γίνει γνωστό μέχρι χθες. Πάντως τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές αναμένεται να γίνουν γνωστά μέχρι το τέλος του μήνα.
Ανταγωνισμός
Παρά την οικονομική κρίση, παρά τις ζημίες άνω των 300 εκατ. ευρώ που κατέγραψαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το 2011 και τη μείωση του μεταφορικού τους έργου, υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός μεταξύ τους. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η Blue Star ενδιαφέρεται να μπει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, όπου αυτή την περίοδο δραστηριοποιούνται η ΝΕΛ και η Hellenic Seaways με ένα πλοίο η κάθε μία και με μειωμένο αριθμό δρομολογίων για όλη τη χειμερινή περίοδο.
Η δρομολόγηση πλοίου από την Blue Star θα είναι μια θετική εξέλιξη για τους νησιώτες, όμως θα είναι εξαιρετικά αρνητική για τις δύο εταιρείες που ήδη βρίσκονται στη γραμμή, κι αυτό γιατί, ενώ τα κόστη τους θα παραμείνουν σταθερά, θα μειωθούν κατά πολύ τα έσοδά τους.
Ο μόνος λόγος για τον οποίο η Blue Star δεν έχει εκδηλώσει μέχρι τώρα το ενδιαφέρον της για τη γραμμή, είναι ότι φοβάται τις ζημίες που συνεπάγεται για την ίδια αυτή η κίνηση. Το ενδιαφέρον τής Blue Star για την κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου έχει ως στόχο, όπως είναι λογικό, να αποτρέψει την είσοδο της ΝΕΛ στα Δωδεκάνησα, όπου κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται η Blue Star.
Η ΝΕΛ και η Blue Star διαγκωνίζονται για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Η ΝΕΛ χτυπάει τις γραμμές με το «Μυτιλήνη», ενώ η Blue Star χτυπάει τις γραμμές με το «Διαγόρας».
Τις προηγούμενες ημέρες, λίγο έλλειψε το «Μυτιλήνη» να βγει εκτός διαγωνισμού, καθώς θεωρήθηκε ότι η C-Link Ferries δεν είχε ενημερώσει εγκαίρως τη ΝΕΛ για την αξιοποίηση του πλοίου, κι αυτό δεδομένου του ότι η C-Link είναι 100% θυγατρική εταιρεία τής ΝΕΛ.
Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε, επρόκειτο για ένα απολύτως γραφειοκρατικό ζήτημα. Η ΝΕΛ υπέβαλε ένσταση, το αποτέλεσμα της οποίας δεν είχε γίνει γνωστό μέχρι χθες. Πάντως τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές αναμένεται να γίνουν γνωστά μέχρι το τέλος του μήνα.
Ανταγωνισμός
Παρά την οικονομική κρίση, παρά τις ζημίες άνω των 300 εκατ. ευρώ που κατέγραψαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες το 2011 και τη μείωση του μεταφορικού τους έργου, υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός μεταξύ τους. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η Blue Star ενδιαφέρεται να μπει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, όπου αυτή την περίοδο δραστηριοποιούνται η ΝΕΛ και η Hellenic Seaways με ένα πλοίο η κάθε μία και με μειωμένο αριθμό δρομολογίων για όλη τη χειμερινή περίοδο.
Η δρομολόγηση πλοίου από την Blue Star θα είναι μια θετική εξέλιξη για τους νησιώτες, όμως θα είναι εξαιρετικά αρνητική για τις δύο εταιρείες που ήδη βρίσκονται στη γραμμή, κι αυτό γιατί, ενώ τα κόστη τους θα παραμείνουν σταθερά, θα μειωθούν κατά πολύ τα έσοδά τους.
Ο μόνος λόγος για τον οποίο η Blue Star δεν έχει εκδηλώσει μέχρι τώρα το ενδιαφέρον της για τη γραμμή, είναι ότι φοβάται τις ζημίες που συνεπάγεται για την ίδια αυτή η κίνηση. Το ενδιαφέρον τής Blue Star για την κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου έχει ως στόχο, όπως είναι λογικό, να αποτρέψει την είσοδο της ΝΕΛ στα Δωδεκάνησα, όπου κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται η Blue Star.
Γράφει: ο Νίκος Μανάβης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου